lördag 10 december 2011

Summa summarum

Det har varit lite tumult de senaste dagarna! Ebba blev utsedd till Lucia på onsdag kväll och då blev det ju lite och ta tag i. Torsdag kom Måns hem sent på kvällen och skulle ha matlådor och körde av vägen så illa, så jag var över mig given när jag kom fram till platsen! Tur det gick bra med Måns, bilen däremot tror Mattias är skrot!! Ja ja bilar finns det ju fler, men inga fler Måns ni fattar?
Igår kom liksom allt ikapp och jag var helst slut, Måns ringde och behövde till sjukhuset och visa upp nacken och huvudet så jag fick slänga mig iväg till stan trots allt. Det dokumenterades och smärtan han har satt i mjukdelarna som väl är.


Nu är det lördag morgon tidigt och jag har redan varit ute med hundarna och klockan är bara 7.30, tidigt för och vara mig. Jag har t om varit i både stallet och ladugården. Skönt det är tyst i huset, alla andra sover och hundarna är nöjda och glada. Bulten sover som kom "hem" igår och det brukar han ha lite svårt för några dagar efter att han kommer "hem". Idag är det fruset ute och hallelluja för det, hundarna var rena trots att dom "raceat" på gärdet! Det får gärna hålla sig fruset nu framtill april så man slipper städa ihjäl sig. Moppen är helt utsliten och kommer jag ihåg så måste jag investera i en ny sen.


Dagens agenda börjar bli full; luciakronan ska hämtas, Erikshjälpen ska få ett besök för där blev julgranskulorna kvar i onsdags, hundmaten är snart slut, människomaten likaså och träning i kyrkan inför morgondagen. Sen är det förmodligen kväll ....

Ha en trevlig advent om jag inte är in innan dess
Susanne

Inga kommentarer: