fredag 2 december 2011

Tisdag, onsdag , torsdag och fredag

Darrigt med bloggande denna veckan men som jag nämnat jag är sleten och mina händer mår inte bra! Det får istället bli en veckoresumé. I tisdags var jag och Tyra till BVC på en 5 årskoll sent omsider; vikt, längd, ett och annat test! Lilla Smulan hade växt 5 cm sen i maj!! Och ökat 2 kg inte illa. Hela 104,50 cm lång och väger nu 18 kg. Det ritades figurer, klipptes, kollades färger, ritade gubbe nja eller snarare gumma men bröst och ja med ni vill inte veta! Spruta blev tagen i armen och Tyra var tapper satt på egen stol och sa inte ett pip! Duktig tjej. Efter det hade jag lovat en tur till stadens leksaksaffär och där blev "negerkungen" Efrahim Långstrump och Pippi, Annika och Tommy i bastkjol. Hon var så nöjd.

På onsdag var det "trivsel-kväll" i bygdegården med lottdragning. Vi bjöd på pepparkakor, lussebullar och lite annat. En mycket trevlig kväll, lite glest med folk men frågan är som alltid fick verkligen alla lappar? Tyra mådde sådär efter spruta, både varm, ont i magen och stor svullnad på armen. det blev en dag på soffan med panodil.

Torsdag kväll dvs igår var det sista gången på matlagningskursen och ungarna riktigt briljerade! Förrätt; skink eller räktoast, Huvudrätt: sallad, potatisgratäng, fläskfilé med gräddsås och en gräddsås med ädelost. efterrätt: chokladpudding, varma frukter, en kula glass. Ja ni hör rena rama festen! Duktiga som få på och lägga upp, servera och duka. Ja både jag och Maria var mycket glada och stolta över kursen och dom duktiga tjejerna. Vi får se om det blir någon mer kurs med matlagning för tjejerna.

Idag fredag har jag bara plockat lite här hemma, ställt fram tomtar. Tvättat och lagat mat. en mycket go och slapp dag. Ikväll har det varit taco till kvällsmat och Idol på tv. Härnäst dusch och sova lite för imorgon funderar jag på och köpa nån julklapp. Jag berättade väl om att jag och Mattias beställde julklappar på nätet i söndags? Redan på onsdag kom dom med posten. Fan va impad jag blev av det. Nu är det bara lite fix till Ebba och Måns. Mor och far samt svärföräldrarna sen är jag klar! Otroligt med sant. Nice

Ha det bäst
Susanne

Inga kommentarer: