söndag 4 december 2011

Veckans sista dag!

Veckans sista dag och jag överlevde denna veckan med! Med nö och näppe kan jag säja! Ursch just nu känner jag att jag behöver få vara i fred och inga mer åtaganden alls. Nja jag glömde ju nämna att imorgon ska jag faktiskt på ett viktigt möte inom Golden klubben i Vårgårda med Veronica och Kerstin. Många super viktiga frågor till diskussion, det är mycket viktigt att man åker och gör sin röst hörd! Inte att sitta och gnälla sen .....

Det ska diskuteras Index som träder i kraft 1 januari 2012 gäller Hd och Ed, Dna testet hur man ska få fler och skicka in resultaten, röntgen avläsningen som sker på SKK ska diskuteras OCH sist men inte minst varför utställnings siffrorna sjunker
Ska bli intressant och höra vad alla andra tycker. Jag undrar mycket över detta med index faktiskt, hur blir det för dom kennlar med redan nu taskig statistik? Om dom fortsätter använda sina hundar hur blir det? Vad säjer SKK om det och försäkringsbolagen? Ja hur ska man ställa sig det hela, jag har sett framemot det men man måste ju väga för och emot och hur gör man när indexet blir högt och vad blir det för konsekvenser om man går emot det?

Avläsningen vad det gäller röntgen det har jag massor med synpunkter på det är ju rena rama lotteriet. Spelar ju inte heller någon roll hur fina plåtarna är, om man t ex röntgar flera hundar och jämför plåtarna och ändå kommer det tillbaka med ett jävla C! Va ingen vettig förklaring som man egentligen köper när man ringer och ifrågasätter. Ursch! röntga om är ju inget och ge sig på heller verkar ju omöjligt och bestrida.

Utställningens anmälningar sjunker - ja det är väl snabbt och svara på egentligen. Det har ju blivit hiskeligt dyrt! Märkliga utländska domare och det nya systemet nja jag gillar det inte även om jag börjar vänja mig! Det behöver ses om!

DNA testet är ju en enorm öppning för rasen, varför skickar inte folket in resultaten? Varför testar inte hundägarna sina hundar? Vissa kennlar finns det fortfarande inte en testad hund ifrån. Vad är man rädd för? Jag förstår verkligen inte det. Ska bli intressant och höra hur folk resonerar vad det gäller det här.

Sen kommer det säkert upp ett och annat också! Spännande ska det i allafall bli. Nej detta blev att ett långt inlägg men jag var tvungen och skriva mina tankar.

Ha det bäst
Susanne

Inga kommentarer: