söndag 1 januari 2012

2011 och mitt 2011 i stora drag

Januari

Nya året började med buller och bång! Raketer ven runt husknuten och skrämde slag på tiken med valparna och hon rev sönder halva huset och hon släppte ingen mjölk till sina valpar. Det blev en rent ut sagt helvete för hunden och inte minst valparna! Några dagar efter nya året åkte jag och Maria Ruus till Göteborg på MyDog och såg ”mannen som talar med hundar” alias Cesar Milan! Marias och min favorit. Det var stort pådrag och hela Mässan var full. Det var en rolig ”shopping” dag med diverse hundgrejer i vanlig ordning. Frans kom 3:a i öppenklass konkurransen och Konrad kom 2:a bästa hanvalp. Många goa vänner träffades förstås. Mattias fyllde år. Jag var som vanligt till Strömsholm på SSRK utställning för första gången ställdes det ut med dom nya prissättningarna. Frans fick excellent och kom 4:a i ökk. Det gladde mig. Valparna fick panik och tog knappt ett steg, en lustig dag! Jag började arbetsträna

Februari

Valparna levererades. Jag tackade ja till ytterligare ett år i Huggenäs. Måns fyllde 18 år och hans första bil köptes. Jag köpte den dyraste Tomten någonsin och han kom från Sunny Delight. Min mor fyllde år. Mona kom hem från Gran Canaria och hämtade hem Bulten och Ina.

Mars

Hände inte nåt särskilt. Det var loppis i bygdegården. Några veterinärbesök gjordes för vaccineringar och ögonlysningar mest det vanliga. Frans parade Annes tik.

April

Bohus x2 i början av månaden med lite blandade resultat, kändes sådär med detta nya prissättningssystem. Västerås och SKKs utställningar var vi på jag och Kristina och vi var väldigt dämpade när vi åkte hem nu var det en lustig stämning 3 hanar med excellent och 4 tikar nja det är inte okej när det finns flera fina hundar väl värda att placera. Vi började tappa sugen kan jag ju erkänna.

I slutet av månaden var det SSRK utställning i Forshaga. Småvalparna debuterade och kom båda 2 med HP i valpklasserna. Frans vann öppenklassen slutade 2:a bhkl med Cert mycket kul. Pälslösa Sunny kom 2:a i öppenklassen och det var också himla roligt.

Maj

1 maj firade i Karlstad på inoff utställning med valparna, Lillan. Lillan blev BIR-valp I, BIG och BIS-2 valp bland alla raser! Tomten blev BIM-valp. Frans blev pappa hos Anne till 10 stycken valpar. Tyra hade 5 års kalas. I övrigt en ganska lugn månad.

Juni

Skolavslutning i fint väder för omväxlingsskull. Utställning i Vänersborg. Skolavslutning. Och ett rese äventyr till Kosta och Club show för golden. En övernattning i trång stuga med våra goda vänner. En trevlig utställning där Tomten faktiskt blev BIS-valp. En inoff utställning i Karlstad blev det också Tomten BIR-valp och BIS-4 valp. Lagotton ställdes ut blev BIR, BIG och BIS-4!! 3 stycken golden-valpar föddes.

Juli

Började väl med den traditionella utställningen i Rottneros Parken! Lillan BIR- valp och i finalen BIS-3! Syster Gunilla BIS-4 valp i samma final. Dagen efter var det golden klubbens utställning och där vann också Lillan BIS-valp och vi hade många fina placeringar under dagen. Trippel SKK utställning i Ransäter avverkades. Lite i mastigaste laget även för en entusiast som mig …. Frans gick bra med sina 3 x excellent och 2:a i ökk. Valparna levererades.

Augusti/September

Fotbolls säsongen i full blom, matcher en till två gånger i veckan. Nån utställning blev det också. Nu kom jag in en svacka vad det gällde hundarna, den ena efter den andra motgången avtog varandra. Men i slutet av september började svackan avta och jag bestämde mig för att para Sunny igen och fick ja och en drömkombination började planeras.

Oktober/November/December

Hände inte något särskilt egentligen mer än att jag började arbetsträna på Granngården och trivdes mycket bra. Hade mer eller mindre fullt upp med det. I november blev min Danmark resa av och Sunny blev parad med en fantastisk fin hane som fyllde alla mina förväntningar. Vilken hund! En del aktiviteter var i full gång i bygdegården och jag började på gympa en gång i veckan vilket var något jag inte gjort på 25 år!

Väder mässigt mycket mildare än förra året och inte det minsta snö så långt ögat kunde nå. Gött men också innebar det ett jä..a städande!

Inga kommentarer: