fredag 20 januari 2012

Begravnings assistans

Skönt och sitta i soffan efter denna dagen! Idag har jag hjälpt mina goaste vänner med arrangemang efter begravning av deras goa mor Gun. Igår förbereddes med dukning, och den blev kanon fin tycker jag. Träfärgade bord med gröna glaslyktor, granris, björkris, några kottar och en sten. Kandelabrar, grå stjärnor utspridda på bordens mitt och glaslyktor däremellan. Synd att jag inte tog kort. Det blev mycket bra.

Idag var det förberedelser på fm, och vid middags tid hade jag Ebba med mig. 27 tallrikar med kallskuret, potatissallad, sallad i olika former och några frukter. En mäktig tallrik.
Kaffe med en rulltårte-bakelse senare. Ja det flöt på bra med mat och sånt. En del smärre olyckor vad det gäller elen i bygdegården, vattnet jag blir så jävla trött. Det är verkligen nåt fel nånstans, diskmaskinen gjorde inte heller sitt jobb! Så jag bestämde mig efter två dåligt diskade maskiner för att handdiska. Gaaaah!

Ja ja det var väl ingen annan än jag som kände av missödet MEN det är retsamt! För det fungerade inte med utrustningen och jag tänker mer i banorna som ordförande så ska ju huset hyras fler gånger och vi är beroende av det. Då måste ju skiten funka!

Men nu är det gött och slappa i soffan, har lite ont i ryggen och är lite allmänt sliten! Som jag väl alltid är egentligen.

Nu hoppas att jag att mina vänner fick ett fint minne idag och kan gå vidare med flaggan i topp! Vi har mycket roligt framför oss nu, Anette, Maria och jag!

Ha det bäst
Susanne

Inga kommentarer: