måndag 23 januari 2012

Bilköp

Nya vecka igen då! Här sitter jag och bloggar. Tyra ser på Barnkanalen och är helt uppslukad av en spökjakt! Igår var ju en dag som inget särskilt skulle göras på. Ja ja det blev en tur i bilen på så där 30 mil! Och det känns idag ska jag erkänna.
Det var sonen som skulle ha sig en ny bil då den gamla blev skrot då han körde av vägen! Ja ja på Blocket hittades en Golf och vi började där. Men man kan hålla sig för skratt, en fin redigerad bild på Blocket! Visade sig var väldigt olik i verkligheten! Oj oj vad spacklad och övermålad! Nej nej vi for vidare mot Kil och en annan Golf som vi också sett på Blocket. Och den blev det. Alla nöjda. Nja Mattias tycker väl alltid att allt är dyrt och att det är onödigt att det ska köpas så dyra bil men nu är det i alla fall gjort.

Nu sitter jag och ska kolla försäkringar och det är en djungel! Skiljer otroligt mycket i premie. Försöker mig på och kolla på nätet men man blir inte klokare för det och en massa konstiga bolag som jag aldrig hört talas om! Det vet jag inte om jag vågar mig på.

Strax ska jag ut med hundarna och jag bävar, har verkligen ingen lust idag. Händerna ser ut som något helt annat än händer och ont som f.n. Jag kan inte ens beskriva. Men "Inga" verkar inte komma idag heller så det är väl bara och bita ihop.

Ha det bäst
Susanne

Inga kommentarer: