onsdag 11 januari 2012

En helt vanlig nästan vårdag

Jag kan konstatera att jag hade tur som tog vinterbilder igår! Idag är det återigen grönt och lerigt. Som en vårdag vilken som helst! Lustigt för vi är ju faktiskt i mitten av januari, ja knappt i alla fall. Annars är det helt okej tycker jag, jag längtar som bara den efter våren och sommaren och värmen! Jag mår så mycket bättre av värmen. Kroppen liksom skriker av smärta nu och det är både tröttsamt och extremt jobbigt!

Har ingen särskild plan idag heller mer än att hovslagaren kommer runt kl 14, men hon sköter sig så bra själv så jag behöver inte göra just nåt. Jag bytte faktiskt gardiner igår i köket, satte upp dom jag hade sist, dammtorkade i fönstret och ljusstaken. Vilket resulterade i att ljusstaken dog! Jag är så väldigt nöjd med den ljusstaken men verkar det som den vandrat vidare nu tyvärr. Mattias som brukar kunna fixa det mesta klarade inte att fixa den i går så ett faktum är nog att jag får nog köpa mig en ny till nästa säsong. Det tråkigaste är ju att jag velat ha den lysandes till sista dagen, dvs tjugondag knut. Ja ja inget att göra nåt åt så är det. Får upp med en vanliga lampan sen.


Idag har ju också skolan börjat igen efter jullovet. Det var segt för Ebba imorse även om hon var förväntansfull och ville iväg. Skönt att dom börjar en onsdag det blir ju lite mjukstart. Tyra väntar väldigt mycket på och få gå till dagis, hon har varit ledig i 2 veckor och är l i t e rastlös. Men imorgon så är det dags. Skönt med rutiner på det igen. Jag längtar efter det, jag med. Men hon ska till sin favvo sen och tjata lite favvon det vet ni ju redan vem det är? Ja just det; farmor förstås. Ingen går uppemot henne, ja kanske Kristina då förstås.

Ja det blev då ett långt inlägg med inget särskilt innehåll men så är det här i alla fall.

Ha det bäst
Susanne

Inga kommentarer: