fredag 6 januari 2012

Ha nu en skön trettondagsafton

Tidig fredag morgon och här sitter jag! Vaknade kl 04 och kunde bara inte somna om, låg och vred mig till klockan var 05 och bestämde mig för och gå upp .... Nu när klockan närmar sig 6.30 så har jag gjort både ett och annat. Hundarna har rastats, jag har ätit frukost, sorterat strumpor och nu sitter jag här. Ska strax försöka vila en stund. Jag har dragits med en mystisk huvudvärk några dagar.

Igår kväll var vi bjudna på en middag till min syster och det var ju väldans trevligt, smakade smaskens som vanligt. Efter ett par timmar kom huvudvärken igen och jag pinade mig på plats en timme men det blev bara värre. Kändes som ett migrän anfall och jag var verkligen spyfärdig. Hem och direkt i säng. Somnade tidigt och det är väl en av orsakerna till att jag vakna hiskligt tidigt. TUSEN TACK ANETTE - jag orkade ju knappt tacka på plats!

Idag ska vi in och handla lite kompletterande saker till Mattias kalas som han ska ha både idag fredag och imorgon lördag! (fyller år imorgon lördag) Mat, efterrätt och dryck till ett helt kompani kräver sin planering.

Mina tankar gick igår till MyDog i Göteborg och jag måste erkänna att det drog i utställningstarmen! Min goe vän Kristina försökte att dra med mig på en titt, men jag hade ingen barn- och hundvakt så det fick vara. Nu har hon varit snäll och köpt med fällar hem till hundarna och en hink med lager. Som jag ska till henne och hämta idag. Idag är det också utställning i Götet och idag hade jag verkligen velat åkt men men ni läser ju kalas är ju på g. Och in emellanåt måste min käre man prioriteras. Lycka till önskar jag alla som åker .....

För och rapportera ang snarksprayen så är jag efter 3:e natten inte annat än nöjd! Inte helt 100 men det närmar sig raskt. Tänk att hjälpen ändå inte var längre bort, och inte dyrare?!

Ha nu en skön avkopplande trettondagsafton
Susanne

Inga kommentarer: