söndag 29 januari 2012

Härliga söndag

Men det är då märkligt jag har dragits med huvudvärk hela dagen trots att jag bara drack Champis igår och jag var inte heller ens på Lasse Stefanz som alla andra i Säffle var. Nästa helg är det Top Cats i Säffle och det drar ju som sagt vi får slå till!
Idag har jag på fm varit hos Maria E och Tyra och jag fick med oss lite hem som Maria inte längre ville ha. Handdukar till kommande valpar, Tyra fick häftiga sängkläder och dödskalle-gardiner till sin lekstuga till våren.
Middagen är nästan precis avslutad och idag gick den inte av för hackor! Älgstek, hasselbackspotatis sås gjort på skyn av steken, sallad, gele och det som hör till. Ja det var enormt gott! Lite av en paltkoma är jag i men jobbar på trots att jag egentligen skulle vilja lägga mig en stund på spikmattan.
MEN nu ska jag ta tag i något som hängt över mig ett längre tag; sortering av en hel kartong med papper som är Bygdegårdens, allt ligger i plastfickor och i en enda röra. Fattar inte hur föregående som haft den här kartongen har hittat något överhuvudtaget?! Ja pärmar finns och nu är det bara och börjar sortera. Huga det är ett mega jobb. Men jag verkligen har ordning och reda vad det gäller papper och ett ordentligt register som man snabbt hittar det man behöver i dom.

Så tjoflöt på er bäst o sätta fart medans inspirationen finns

Susanne

Inga kommentarer: