tisdag 10 januari 2012

Minusgrader forrtfarande

Fortsatt minus ute och jag kan inte annat än jubla trots att jag inte gillar kyla och snö nåt särskilt egentligen! Men att slippa städa ihjäl sig är väl egentligen heller nåt jag vill .... Hundarna har hur roligt som helst i snö leker och rullar sig och mår bara jätte-gott! Tyra gillar det också och är ute i omgångar, får ju gå in efter ett tag då det är lite kallt runt -8 grader nu och klockan är ju ändock snart 11 nu.

Inga särskilda planer idag heller, såååå gött. Mattias åker i min bil så jag kan inte åka nånstans heller inte annat än att jag gillert. Jag har faktiskt tagit ner gardinerna i köket och för tillfället är det gardinlöst men det gör inte ett enda dugg. Jag skulle nog kunna leva utan gardiner. Sån är jag. Nåt rysch-pysch volang grejigt och tofsar eller ljusmanschetter är absolut inte jag. Jag har haft lite juliga längder uppe sen 1:a advent så det är dags och byta nu. Jag har panellängder en hel röd och en jutesäcksfärgad med konturer av hjärtan på. Jätte-fina. Några tomte gardiner är inte heller min grej och det är det många år sen jag slutade med faktiskt. Nu vet jag inte vad som ska upp istället. Har några och välja på MEN nåt nytt vore väl helt okej tycker jag.

Jag funderar på och röja upp i tvättstugan idag om lusten kommer .... Nja det var väl nåt och göra i alla fall. Kanske ta tag i tid för röntgen av unghundarna! Nja inte lockande, mycket blandade känslor. Kollade faktiskt lite på utställningar för 2012 igår, domare mm MEN samma där mycket blandade känslor. Lusten har liksom inte infunnit sig.

Ha det bäst friends
Susanne

Inga kommentarer: