söndag 1 januari 2012

Nyårsaftonen 2011

Jo då det blev några raketer även här!
Och min lilla digital kamera hann t om ta kort!
Tyra med sin bebis, visst är vi lika tyckte hon!
Tyra visar sitt Nintendo för morfar Kjell
Nu visas det för både mormor och morfar!
Ebbas kompisar; Sara, Celine och Ebba firade Nyår här
En liten tur till Coop tidigt på morgonen för att inhandla timjan vilket var slut i alla affärer på fredagen. Förberedelser under hela dagen och en lång hundpromenad och extra strö till utedjuren dom stora. Konrad kom tillbaka efter några dagar i Åmål. Vi får se hur det blir för Konrad i framtiden; både jag och den ev nya familjen måste fundera! Inget lätt beslut ens av mig, jag älskar den hunden! Det är tungt med andra ord. Ebbas kompisar kom på eftermiddagen; Celine, Sara och Ebba för att fira nyår här!

Vi fick senare besök av mormor och morfar och av våra goa vänner Kristina och Niklas mycket trevligt och uppskattat. Nyårskalkon till middag, mycket smaskigt! Hallonpannacotta till efterrätt och ris á la malta för den som ville ha det. Godis i alla dess former. Det spelades spel och vips var det dags och skåla in det nya året! Det sköts några raketer och det gick bra med hundarna, håller man sig bara runt tolvslaget och har vissa rutiner så går det ju bra. Och jag har respekt och tycker att det kan skjutas raketer men gärna då runt tolvslaget. Helt okej för mig! Jag är ingen "bitterfitta" som gnäller och tycker det ska helt förbjudas om någon tror det, MEN respekten med skjutande hej vilt det blir jag jävligt förbannad på. Små ungar som får springa runt i stan och skjuta en vecka i förväg. Nej det är både farligt och inte okej. Läste faktiskt på Aftonbladet att nån ungdom skadats sig på smällare eller raket igår. Ett förslag som jag i stora drag kan skriva på, på är att det ska skjutas från en särskild plats i varje stad, typ torget. Och runt då tolvslaget. Ja ja jag kanske är en "bitterfitta" när jag tänker efter?! Nu är det nytt år och den började i vitt! Töligt bara att det är på nollan i grader. Hundarna rullar sig glatt och är lyckliga. Tyra är ivrig och vill ut och åka bob och pulka NU!
själv ska jag ta tag i en mega disk och resterna från igår vad det gäller kalkonen som vi ska ha till middag idag; stekt kalkon och stekt potatis med en super duper go sås.

God fortsättning till er alla tappra läsare som följer min vardag

Susanne

1 kommentar:

Pillargontanten sa...

God Fortsättning till dig också Susanne!
Och valpar i januari, den här gången måste jag komma och kika lite ;)