tisdag 3 januari 2012

Oj oj denna stan

Tisdag kväll och här sitter vi i ensamheten och ska se på film! Vad händer DVD jäveln läser inte skivan, ja ingen skiva alls! Så typiskt! Tyra sover hos farmor och Ebba är på sitt rum vuxen mys på hög nivå alltså. Va trött jag blir. Vi får väl gå och lägga oss och kolla där. Men det var ju inte riktigt tanken. Härliga pitabröd med stekt kalkon i med mumsiga tillbehör, blev till kvällsmat. Wow så gott det var. Sån mat älskar jag!!
Stormen yr utanför och både regn och snö piskar ner. Hundarna vill knappt gå ut. Tur det för dom blir hiskligt skitiga.

Ikväll när vi åkte hem från stan hade det ytterligare en olycka i Säffle. Två småtjejer blev överkörda av en bil på ett övergångsställe vet inte vem olycka i ordningen detta är i denna stan. Detta är en av följderna av att gatuljusen inte lyser, jo jo varannat lyser. Men det är skum belysning i stan. Prioritering av Kommunhuset med belysning hör ni va djävla snett det är, här! Och belysningar på diverse vedervärdiga statyer och konstverk för hur mycket pengar som helst! Huga va tröttsamt. Borde inte pengarna gå till annat? Ja jag blir så upprörd över hur den här stan utvecklas.

Man kan också diskutera det nya köpcentrat som är planerat mittemellan Säffle och Åmål. Borde inte Säffle som stad prioriteras, se till att skyltfönstren fylls istället och att nya köpmän lockas in till stan? Vartannat skyltfönster är ju tomt och ingen vågar satsa och dom som funderar på att öppna något vågar ju knappt då hyrorna är svindyra.

Jaja nu har jag fått ur mig lite, är lite allmänt irriterad över en helt annan sak men det ska jag inte ta här. MEN jag skulle vilja få det ur mig egentligen SNARAST!

Ha det bäst
Susanne

Inga kommentarer: