lördag 18 februari 2012

Uppe i ottan

Herre gud här sitter jag och klockan är bara kvart över sju. När klockan var kvart över fem imorse hade jag fått nog. En härlig hane hade suttit och skällt sen jag gick o la mig vid klockan tolv och nu stod jag inte ut längre. Så nu sitter jag och funderar på om jag ska gå och lägga mig eller stanna uppe. Jag har en del och göra idag och jag blir antagligen sen i säng ikväll ....hm! Så egentligen borde jag gå och lägga mig. men det är lugnt och skönt och ensamt och sitta här själv det är banne mig en härlig stund trots den tidiga timmen!

Idag som sagt är det lite och stå, Maria R och jag ska till Erikshjälpen behöver få tag i en speciell grej som jag tror mig kan finna där. Sen har jag några ärenden till på stan, här hemma ska hundarna ha promenad, det ska paras, jag måste fortsätta i min tvättstuga med projektet som jag dragit igång där. Och det innebär sortering av kartonger med gamla kläder, filtar och gud vet jag vad det egentligen är där i. Måste också fundera ut hur vi bäst ska lösa förvaringsdelen i det hörnet där jag är och rotar och det har jag inte riktigt klart för mig. Jag vet hur jag skulle vilja ha det men mått-mässigt så vet inte jag om det går och lösa. Min kluriga man har en plan men men om det går och fixa och om det blir bra återstår och se.

Nej vet ni vad jag går banne mig och lägger mig och ser om jag kan få sova en stund. Jag har tvättat en maskin medans jag varit uppe, en till är på. Sorterat strumpor och underkläder. Ätit frukost och gett hundarna sitt så jag behöver inte ha dåligt samvete1

Ha det bäst
Susanne

Inga kommentarer: