torsdag 8 mars 2012

Det var min torsdag det!

Då var även torsdagen till ända! Imorse var vi på dagis i ottan, Tyra var verkligen hel-död för och inte tala om mamman. Det var ren ut sagt förfärligt och vakna imorse och se all den här j..la snön. Vad var mening med detta - kan man ju undra? Bara få fram bilen under all snö, ta sig från backarna här hemma. Ja det var en sport vill jag medge. Men jag hann till dagis i tid och jag tog mig även hem.
Tillbaka hemma så släpptes hundarna och jag gjorde färdigt lite papperarbete som blev kvar från igår. Sen gick jag och la mig! Jo jag gjorde faktiskt det kroppen skrek, jag frös och det kändes allmänt dassigt. Sov i hela 2 timmar nästan så jag skäms att erkänna det. Men det var välbehövligt och jag kände mig mycket bättre och piggare när jag gick upp.

På eftermiddagen så gjordes ett besök på socialkontoret för att göra ett prov gällande alkolagen. Jo jo svaret om hur det gick får jag först imorgon my good! Det är många lagar och paragrafer när det gäller alkohol och det är inte lätt och veta allt. Ja imorgon får jag domen.
Efter det så var det besök på Kontorsvaruhuset och Leksaffären. Hem och umgick lite la familia och senare iväg på gympa i bygdegården idag kom två nya ansikten kul! Får se om man orkar gå imorgon eller inte, "no mercy" är nog Marias ordspråk! Nej då det är helt okej gympapass man lägger ju upp det som man själv orkar. Väldigt bra faktiskt.

När jag kom hem var jag riktigt duktig, sallad till kvällsmat med ett glas vatten. En liten stund tittande på Sveriges värsta bilförare tur det för dom är verkligen så jävla skit-kassa så jag fan skäms på deras vägnar, såg även på Biggest Looser där deltagarna har en jävulusisk kämpaanda! Här i soffan har vi blivit kvar, jag och käre mannen visserligen sover han då men. Nu rullar Criminal Minds tyvärr en repris men då passade jag ju å andra sidan på och blogga. Nu är det även gjort, det blev lite gjort ändå trots den långa tuppluren på fm.

Ha det bäst
Susanne

Inga kommentarer: