lördag 3 mars 2012

En lite små-tråkig lördagskväll

Lördag kväll och det är lite småtråkigt! Inget och se på tv:n och det slappt så slappt! Tittade på Melodifestivalen i små omgångar då jag ville rösta på Top Cats. Och jag förvånades över de andra bidragen! Vilken skit och det har det ju varit hela cirkusens gång! Tacka vet jag förr så Melodifestivalen var en fest EN kväll då man lyssnade och myste och röstade!
Nu ska det köras i flera veckor och den ena efter den andra är verkligen urusla låtar. Och nu är det ju inte bara jag som tycker detta utan varenda människa pratar på "spektaklet"....
Jag kollade den omgången som Top Cats gick till andra chansen och röstade även ikväll. Vi får se när finalkvällen kommer om jag ska titta eller inte. Vill gärna rösta på top Cats igen. Gillar rocksbilly-stuket jag. Gladiatorerna var det vi zappade emellan och det är underhållning på olika vis.
Idag har det varit en underbar dag ute, började på förmiddagen med en promenad med hundar och hade idag sällskap av Anette, Ozzy och Wille. Härliga hundar som bara kan släppa ihop sådär och allt bara funkar. Nice! När jag kom hem blev det en lite promenad med Ina som just slutat löpa och Sorken i skogen här. efter detta var alla väldigt nöjda.
Vid middagstid kom syster Gunilla och hennes flicka Sara hit och klippte Ebba och färgade. ebba blev både väldigt glad och nöjd. Hon har ju varit hemma o sjuk i snart 3 veckor och det är tråkigt med stort T nu. Middagen avnjöts och efter det var det bio-tajm. Tyra hade blivit lovad bio hela veckan och hennes kompis Elin följde med mig och Mattias. Det var en gullig tjej-film Prinsessan Lillifee. Och den var sååååå bra enligt Tyra och Elin så med andra ord dom var helnöjda med att ha varit på bio.

Imorgon söndag är det hundträning igen och jag engagera mig med Tomten som behöver ut bland andra raser, han är rasist med stort R. Tycker att andra hundar av annan ras än golden är så konstiga och lustiga. Knäppa hund. Behöver ju funka om vi ska få några meriter under våren/sommaren.

Nej jag får runda av nu detta nu för detta verkar kunna bli ett hur långt inlägg som helst!

Ha en fortsatt trevlig helg
Susanne

Inga kommentarer: