lördag 17 mars 2012

Lördag igen ......

Nu är det att tidigt och jag bloggar?! Klockan är bara halv nio och vid denna tiden brukar jag inte blogga men men jag är väl inte sämre än att jag kan ändra mig! La mig faktiskt relativt tidigt, var trött och det fanns inget särskilt på tv:n vaknade efter en god natts sömn rätt pigg hör och häpna. Dagen idag är väl inte särskilt schemalagd. Måste till stan och hämta medicin till Ebba. Ska en sväng till bygdegården och titta vad vi ska ha för färg till vårt projekt.
Hundarna vill väl ha sitt, även familjen. Jag måste packa en resväska, imorgon är det ju kryssning på schemat.
Igår klarade jag äntligen provet i Alkolagen - känner mig som ett proffs nu på lagar och förordningar i alkohol! Ha ha ja ni undrar väl varför jag ska kunna det. Jo det är ju bra och kunna ha ha. Nej då, jag ska ju ha Pub i bygdegården och då måste man kunna vissa och veta en massa. Faktiskt väldigt bra egentligen även om det var en del djupa grejer.

Igår var det andra dagen för Ebba med medicinen och den blev lite tumult på eftermiddagen. Kramper i magen och halvt hysterisk! Jag fick springa upp på VC och förklara läget och köra hem som en vettvilling och ge mediciner som var mot magplågan som kunde uppstå! Efter några timmar så lugnade hon sig och kvällen var rätt så okej. Lång samtal med sköterskan hade jag igår och det konstaterades att ebba har en "svår infektion" med inslag av en massa virus. Visade lite på en del prover men inte mycket. Antibiotika är nu insatt med hopp om att det är rätt för just detta. Den här sortens infektion kan vara svårbehandlad.. Gaaah! Ni som följer mig här vet ju att imorgon är det 6 veckor med konstant feber! 38,4-39,4 är det som det ligger emellan.

Nej nu ska jag ta tag i frukosten, mannen kommer strax hem från jobbet och Tyra ser på tv. Och vi har ju varit vakna en stund nu och då smakar det alltid bra med frukost!

Ha en härlig lördag
Susanne

Inga kommentarer: