lördag 31 mars 2012

Parning, Maskinvisning, Beskärning

Lördag kväll och tv:n rullar finalen i Gladiatorerna! Ebba har gått upp till sitt rum och Tyra har släng av damp bara hoppar omkring och kan verkligen inte sitta still. Dagen idag började med en parning för Frans som skötte den utmärkt återigen. Som jag sagt tidigare vad glad jag är för hanar som parar utan krusiduller.

Efter det drog familjen på Maskinvisning i Karlstad som vi alltid brukar göra. I år hade vi dock med oss ungarna, det brukar vi inte ha och det är ju så man lite ångrar sig. Hungriga, kallt, kissnödiga och bara tjafs i bilen. Mycket folk, mycket maskiner och vädret var okej även om det blåste iskalla vindar. Med hem blev det en John-Deere keps till Tyra endast. På hemväg åt vi lunch på Max - det var inte igår. Och det var verkligen jätte-gott. Är absolut ingen fantast av varken McDonalds el nån annan snabbkedja egentligen!

Hemma så drog jag och Mattias till Gösta och Mattias sågade isär två träd som ramlat ner och kvistade av dom. Det blev en hel del vedpinnar på det. Jag passade på och beskära ett träd åt Maria när jag ändå var på plats. Och vi gick på sightseeing runt ladugårn och det är alltid spännande med gamla uthus. Samma här man hittar så mycket roliga saker, gamla och annorlunda.

Till kvällsmat idag blev det; färsk potatis och köttbullar. Gud så himla gott det var. Så jag har längtat. Detta var inte sista gången - snarare första! Bara en massa mums och se framemot nu.

Ha det bäst
Susanne

Inga kommentarer: