fredag 30 mars 2012

Pris skillnader - varför?

Har suttit och surfat runt och förvånas över vilka prisskillnader det är på Golden-Valpar nuförtiden? Allt från 9 500 upptill 12 000:- har jag ser det handlar ju om flera tusen kronors skillnad? Hur har det blivit så? Jag följde för några dagar sen en debatt på en Facebook sida i Norge, där det diskuterades vad det togs för valpar i olika länder och det är också stor skillnad mot Sverige. Här är vi väldigt billiga! Men men det finns ju och andra sidan mycket mer valpar i Sverige så konkurransen om valpköparna är ju hård och många sitter ju kvar med valpar i flera månader extra har jag hört? Allt annat blir dyrare men inte valppriset!!

Vad ska man ta för de kommande valparna? Lägga sig lågt är märkligt och högt är märkligt! Inget som säjer att valparna är bättre för att föräldrarna är högt meriterade som en del tror. En skopa med tur är nog mer det som krävs. Jag lär få ta mig en redig funderare.

Nu ska jag lägga mig och jag lär drömma om pengar
Susanne

Inga kommentarer: