måndag 23 april 2012

En vecka i väntandets tecken

Ny vecka och denna veckan börjar med väntan ..... Igår gick nämligen Ina min golden tik ut i tid. Hon är dräktig och tjockare golden tik har jag aldrig haft hon mäter 105 cm runt magen på det tjockaste stället. Hon har det riktigt jobbigt, det är tungt och hon är kissnödig hela tiden. Nu var jag ju så smart när hon parades, så hela denna veckan kan hon valpa. Hm inge smart just nu. Men vid parningsveckan så var det ju så bra för Tomten och få öva.

Och övning gav färdighet för i slutet av förra veckan parade han sin andra tik och det gick galant! Och denna gången kunde jag också hjälpa till då tiken gärna ville sätta sig. Jag känner mig väldigt stolt när mina hundar fixar det. Idag får jag tag i lite uppgifter inomhus, tvätt som ska in i skåp, ev plantera om lite blommor lite småfix alltså. Men det känns lika bra på något vis. Det är ju så blött och grått ute ändå. Det regnade något vedervärdigt inatt fullkomligen öste ner. Att aldrig våren kommer?

Nej jag tar tag i dagen, jag är egentligen väldigt trött så några timmars sömn hade jag föredragit men gå och lägga sig med en flåsande tik nja det vågar jag inte riktigt. Huvudbilden är på Inas valp ur hennes förra kull och det är Lillan som är 1 1/2 år.

Take Care
Susanne

Inga kommentarer: