fredag 13 april 2012

Hjälp! Jag är så trött

Fredag kväll och jag har just satt mig i soffan! Trött som busen och skulle verkligen behöva gå och lägga mig. Men se det går inte när man har nyfödd valp i huset. Känns som jag skulle kunna ge hur mycket som helst bara för och få gå upp och lägga mig. Men det är väl min tur idag att ligga på den vedervärdiga tältsängen hu!
Vi brukar nämligen sova tillsammans med tikarna och deras valpar några dagar tills vi ser att det funkar och att polletten ramlat ner för dom. Inte lätt och bli mamma alla gånger. Men detta med säng måste vi göra något åt. En ny tältsäng, en annan säng ja något. Det är ju inte meningen att man ska rulla ur sängen i 90 grader och hålla sig i väggen för att orka räta sig uppåt. Tyvärr har vi så litet sovrum så där får det inte plats med någon valplåda och det är ju synd.
Men i framtiden när sonen flyttar hemifrån och vi ska flytta ner i hans rum så ska jag försöka lösa det på något vis. Och det kommer bli kanon.

Nej nu får det bli en dusch, jag känner att jag behöver det.

Ha det bäst
Susanne

Inga kommentarer: