torsdag 5 april 2012

Skärtorsdag

Då var påskhelgen inledd, skärtorsdag idag! Vad står på schemat idag måntro? Jo först ska Tyra till dagis. Sen ska jag hem en stund och sedan vidare till Granngården och arbetsträna. Det ska bli sköj, det är ett härligt gäng och jag känner att jag är uppskattad och på rätt plats! Dessutom är det fart i affären såhär när solen skiner. Folk vill ha jord i alla former, fröer och har sån lust .... Härligt eller hur?
Efter det passet så ska det handlas, hem och till bygdegården. Det är Påskdisco för ungarna imorgon och på annandagen är det tipspromenad. Så det är lika bra och få det gjort. Imorgon har jag ingen lust och behöva ut i affärerna och dessutom ska jag arbetsträna imorgon.
Nu ska jag leta fram påskutstyrsel till Tyra som vill vara påskkärring till dagis idag.

Trevlig skärtorsdag
Susanne

Inga kommentarer: