söndag 22 april 2012

SSRK Forshaga 22 april 2012

Idag var års debut på officiell utställning och i Värmland! Vi åkte med 4 stycken egna hundar med blandat resultat! Tomten debuterade i juniorklass och fick excellent och kom 4:a i juniorkonkurransen. Det är jag glad för då han inte är bra i pälsen ännu. Anette ställde Ozzy i unghundsklassen och fick very good och blev sedan placerad 3:a i ukk. Bra jobbat Anette!!! 
Sen var det Frans tur som var riktigt trög idag och verkar ha ont i en tass, rörde sig inge bra på det hårda underlaget. Fick ändock excellent och kom 4:a i öppenklassen. Hm! Väl här hemma så verkar även ha ont uppe i ryggen??
Lillan min fina juniortik, började löpa, fick vattensvans och ja vad säjer man. In gick jag ändå och ut med ett very good. Sist ut goa Sunny som fick excellent och kom 3:a i en stor öppenklass med CK. Blanda kompott med andra ord!
Kristina och Fia gick det riktigt bra för som fick fina placeringar och även dom fick CK, GRATTIS till Er båda. GRATTIS även till mina vänner i Arvika till deras unghundstiks andra cert och 2:a bästa tik, Bra jobbat Thomas!!

Nu har jag varit hemma en stund och är helt slut. Ina min dräktiga tik spricker snart så jag borde lägga mig en stund man vet ju aldrig när valpningen startar. Bilder från dagen kommer en annan dag förresten.

TACK till Er mina goa vänner för idag; Anette, Maria, Kristina, Gunilla, Ebba och Fia! Kristina och jag ska påt igen om exakt en vecka. Vikka stöller vi ä!

Take Care
Susanne

1 kommentar:

Kristina sa...

Stöller va ordet, men roligt har vi! :) Nu får vi hoppas på bra resultat i helgen igen! :)