fredag 13 april 2012

Stolt farmor

Igår orkade jag bara inte blogga! Jag var så trött och sliten och det hände också tråkiga saker på förmiddagen! Har man sovit i två nätter på en tältsäng så är man inte så tuff .... Man har ont överallt och man är väldigt trött då man är vaken i stort sett hela tiden. Det är liksom som och få barn själv, man sover med ett öga öppet och ett stängt.
Hela förmiddagen igår gick åt att försöka rädda livet på en av valparna som blev väldigt svag. Men tyvärr vid middagstid så somnade den in.... Så himla ledsamt, för tiken, för valpen om är kvar, ja för oss alla. Jag gråt att en skvätt när tiken höll på med den döda valpen och insåg att den inte levde och när hon sen gick runt och vädrade och undrade vart den var när jag lagt undan den. Man kan ju som mor tänka sig själv!!

Det blev rörigt och tumult och pappan fick komma hem en stund från jobbet och se till Ella och den kvarvarande valpen då Ebba plötsligt fick en tid för röntgen och ultraljud. Hem snabbt efter det och iväg och arbetstränade på Granngården dock något senare men dom är så gulliga så jag kunde göra min tid när jag väl kom på plats. Det var en väldigt rolig och inspirerande dag på "jobbet" folk bara lyser av entusiasm. De börjar ju liksom bli dom tiderna nu.

Väldigt fina och mer exklusiva sorter av pelargoner hade kommit in och bla Årets Pelargon First Yellow en mycket fin och annorlunda pelargon (se bild). Nja annorlunda tänker ni, bladen var läckert rundade och färgen på blomman härlig ljusgulfärg. Medelhavsväxter underbart doftande. Ja det är väl tur man inte har en massa pengar för jag hade lätt förhandlat mig ....
Men med hem blev det mer nödvändiga påsar; hundmat, hästfoder, toapapper och en säck sättpotatis innan dom tar slut.
Inatt blev jag avlöst från min tillfälliga sovplats "tältsängen" och har sovit mycket gott i min egen säng. Husse var gullig som vanligt och inte särskilt svår att få övertalade till en natt med valparna. Nu känner jag mig riktigt fräsch mot igår.

Nu till trevliga nyheter som nådde mig när jag gick och la mig strax före midnatt: FRANS HADE BLIVIT PAPPA till en kull valpar i Mariestad. Stolt farmor så somnade jag gott.

Ha en härlig fredag
Susanne

Inga kommentarer: