onsdag 16 maj 2012

Förskräckt!

Jag blev för några veckor sedan inbjuden i en grupp på Facebook som heter "Vägen till ett nytt liv med Gastric Bypass" och jag läser vedervärdigt usla inlägg varje dag. Det äts och dricks bara skit och bara nån vecka el så efter så stor operation. Jag undrar varför dessa människor opererade sig egentligen, dom kommer gå ner vikt för att längre fram rasera hela skiten! En del går långt också och motionerar mycket bara någon vecka efter operation. Ja men HALLÅ vart ska detta bära hän. Och att dom bara vågar? Det kommer snart hända något och då beskylls väl läkaren och Torsby! Uselt med andra ord!
När man får en operation beviljad så ska man ta det på största allvar med att förändra sitt liv anser ju i alla fall jag. Men men vi tycker tydligen väldigt olika. Som ni hör jag måste gå den här gruppen innan jag får en hjärtinfarkt av allt dumt jag läser....

Förresten för och skriva om något positivt så skiner solen i Säffle idag och jag hoppas det håller i sig. JAG BEHÖVER SOL!!  Har massor med projket jag vill ta tag i men det har ju varit så kallt, "uggit" och regnigt så det har bara inte gått. Valparna var ju som ni läste igår, 3 veckor igår och ser underbart fina ut - so far är jag väldigt nöjd. 
Lilla monstret från Småland går det också väldigt bra med, pigg och glad!! Tack Madde för vår goa Wenke. 
Nu ska jag närmast ta tag i dagen, sysslorna ute är klara men nu väntar hushållstjänsten för "Inga" kommer väl som vanligt hit ....

Take Care
Susanne

Inga kommentarer: