söndag 6 maj 2012

Odlingshörnan börjar ta form

Jo jo jag fick en hel gjort idag! Vädret har varit mycket bättre än igår, aningen blåsigt men inget att tala på om man jämför med gårdagen. På förmiddagen så gick vi promenad jag och systern 2 ggr med olika hundar. Middagen lagades och idag blev det ris med curry/chili/grädd kryddad köttfärs i ugn. Till efterrätt blev det idag päronpaj och kolakakor.
Efter middagen fick jag för mig att ta tag i "odlingshörnan" där jag har haft en plan ett tag men behövde hjälp att förverkliga. Och sagt och gjort idag kom min gamla diskbänk på plats vid mina pallkragar. Och även en gammal ladugårdsdörr som "baksida". Blev riktigt bra t om, eller vad tycker ni? Nu ska jag väl ha ordning på vart alla redskap är när jag ska ha dom? Spadar, vattenkannorna mm. Jag fick till den där lilla extra känslan nu i mitt odlingsparadis. Tack drängen för hjälpen! Rabarbern har kommit sig fint nu senaste veckorna. Igår gjordes ju rabarberpaj, stark i smaken så här i början av säsongen. Idag har jag också fått ordning på hallonhäcken och det var inget lite jobb. Nu är det också minsann klart. Pust och stön! Imorgon får det bli vilodag. Bära eller brista. 
Förresten kom kattungarna till reda idag, båda honorna har fått sina ungar ute men nu är alla inne.
Nej nu kallar duschen och sen vidare till bingen med hopp om att fullmånen gått och hängt sig idag!

Take Care
Susanne



Susannee

Inga kommentarer: