måndag 21 maj 2012

Underbart solig dag

Vilken underbar dag det har varit idag - mer sånt!!! Var till Granngården på fm och fick med mig lite blommor hem, nu är det fint i många krukor och ett par blomlådor här. Ska allt bli mer, men det var en början i alla fall och så jag har längtat efter det. Potatisen börjar komma upp ur jorden i pallkragarna och det gillar jag också. Mmmmm äntligen. 
Imorgon ska jag nog så lite om vädret håller i sig. det har också varit en jobbig och seg dag så hela förra veckans schema kommer ikapp mig, en enormt trötthet och en värk from hell! Tur det finns mediciner även om dom knappt verkat idag. Tyra har också varit i sitt esse, idag kunde jag betalat en tusenlapp om någon velat passa henne .... Stackars unge! 

På eftermiddagen fick jag finfrämmat Linda och Thor-Leif kom förbi och visade upp sina hundar och jag är så nöjd med vad jag såg!! Kajsa har utvecklats nåt enormt. Kul Linda!!

På onsdag kommer dagis hit och vi ska ha en avslutningsfest för Tyra går sina sista veckor på dagis nu sen slutar hon och är stora damen - redo för skolan i höst. Jag har mina planer om vad som ska hända här under onsdagen en rundtur och samtidigt visa upp våra krokodiler som vi har i dammen mmm. Spännande!  Valparna går mot sin 4.e vecka imorgon, dom blir bara goare och goare, eller vad säjer ni? Upptäckarlusten är på topp och turerna blir längre och längre in i köket. Världen är stor. Jag bara väntar på och kunna se hur dom blir vid 7-8 veckors ålder, vem blir det som får stanna här? Imorgon ska registreringspappren skickas in till SKK så det blir gjort. Mycket och göra med valpisarna resterande 4 veckor.
Nu närmast ska jag ta mig en dusch och gå och lägga mig! Musten har liksom gått ur mig nu .

Take Care

Inga kommentarer: