söndag 10 juni 2012

SKK Vänersborg

Idag har jag varit på min regnigaste och lerigaste utställning i hela utställnings karriären! Ja jädrar va lerigt och blött. Vi kom tidigt imorse jag, Kristina och Ebba. Tur det vi fick en mycket bra parkering på asfalt, en bit att gå blev det men tackolov för det. Många av våra vänner körde fast ut på leriga gärden och satt fast hela dagen tills hjälpen kom.
Tomten var med idag och han fick excellent och kom två i juniorklassen med CK och det var ju himla roligt! Frans och Sunny fick båda excellent med en varsin 4:e placering i ökk. Jag fick visa underbara Boppen i veteranklassen nu 9 år gammal och gud vilken alert och glad hund som man kan visa fritt! I just love it! Han vann sin klass med CK och placerades sen 4:a bästa hane bland ungdomarna och championsen! Senare fick han även tävla mot bästa veteran tiken och blev BIR-veteran. KUL!!! Tack eva för att jag får visa honom, det glädjer mig långt inne i själen.

Det var segt på hemvägen och det var riktigt skönt och få komma hem! Trött som busen men det får bli till och lägga sig i tid. Nu går vi snart in i en intensiv vecka med student och skolavslutningar. Och även går det mot sitt slut med valparna nu är det "bara" en och halv vecka kvar innan dom flyttar till sina nya hem, snyft!

Take Care
Susanne

Inga kommentarer: