söndag 3 juni 2012

Summa summarum

Ja det får bli en summering av dom dagar som gått och jag inte varit på plats och bloggat. Fredagen gick snabbt sista lämningen på underbara dagiset Sörgården blev det på förmiddagen. Mycket vemodigt faktiskt. Underbara fröknar sånär som på alla .... Hem och var utlåst då den stressade sonen låst och jag hade ingen nyckel. Ja ja han kom hem från skolan och låste upp. Jag fick ett trevligt besök av nya valpspekulanter, Alltid trevligt med valpköpare som har en plan med sitt hundägande och som dessutom har haft hundar förrut. Kan ju inte bättre bli. Till Granngården efter det på att arbetspass fick gå hem några minuter tidigare då Riksförbundet för Bygdegårdarna i Sverige kom på besök. Trevligt besök av nyfikna representanter från hela Sverige. Hem efter det och klockan var blev en del, Maria E kom på besök, vi hann grilla och huvudstupa i säng efter det blev det. 

Lördag morgon upp i tid och iväg till Kils BK för att dömma, med mig som assistent hade jag Kristina. Jag såg en del fina hundar och en del mindre fula. Främst kommer jag ihåg en springer spaniel som blev både BIS och BIS-veteran. Så himla fin att hade jag fått henne så hade jag tagit henne med mig hem. 

Hem snabbt och gjorde lite snabb fix och iväg på förfest hos Kristina och Niklas för att sedan åka vidare till Hasslerudsparken i Nysäter och se på Tp Cats och gud vilken trevlig kväll det blev!! Längst fram stod vi ett bra tag till vi inte längre orkade hålla emot utan var tvungna och ta oss längre bak i raddan. Det var en som vanligt en fartfylld show. Sen blev det kallt, regnet kom och bussen skulle gå hem först 02.15 så vid 00.30 fick vi att fixa oss en chaffis så vi kom hem. Jag hade då hela dagen frusit så jag fick lägga mig med en värmefilt under duntäcket! Genomfrusen in i märgen, så går det man ska försöka vara lite snygg och är darrigt klädd. Men som sagt jag hade en trevlig kväll träffade så himla mycket känt folk. Och snygga bilar såg jag också, trevligt sällskap dessutom. 
Nu är det söndag och med en påminnelse av gårdagen så fick vi fm åka och handla, städa huset och sen förbereda inför Tyras 6 års kalas med släkten. Lyckats kalas och Tyra är så glad, fick mycket fint och roliga saker och ett par Converse skor vad säjer ni om det? så coolt när man "bara"är 6 år!! 

Nu är klockan 22.30 och kalaset är slut för en stund sen. Jag väntar närmast på att duschen ska bli ledig så jag får duscha och gå och lägga mig. Imorgon är det ny vecka och aningen lugnare vecka men som sagt det finns och göra varenda dag. 

Take Care
Susanne

Inga kommentarer: