fredag 22 juni 2012

Trevlig Midsommar

Ja då var det redan midsommar! Trevlig dag MEN jag tänker "nu vänder det". och går mot mörkare tider .... Redan och det är alldeles för tidigt! Jädrar va positivt va?! Inatt har det inte blivit mycket till sömn p ga både det ena och andra så här sitter jag i ottan och skriver. Som ni vet har jag ont i mina leder och det gör sig påmint så här efter några tuffa dagar, plus att det har varit en extrem värme i rummet. Huuuu.....
Men men valparna vill gärna ha välling och dom andra vill ut så jag gick upp, rätt skönt och sitta uppe själv en stund innan alla vaknar. Idag ska midsommarstången kläs, vi är bjudna bort till några grannar på ett gemensamt firande på eftermiddagen så dagen lär gå. Fast jag i ärlighetens namn är så sliten att jag skulle vilja vara hemma och inte göra ett enda skit om ni förstår vad jag menar. 
Igår åkte ytterligare en valp "Asta Wickberg" med sin nya familj (Johanna o Sven-Olof) hem, bild kommer men just nu sitter jag vid fel dator så jag får lägga in den senare. Det är fortfarande valpar kvar och det är lite synd när det drar ut över så många dagar detta med leverans för dom som är kvar märker av det mer än dom som åker. Men på måndag åker resten för utom Rita och Bernts valp och min egen så då blir allt lite enklare med städning osv. Ev kan vi också få till lite enskild träning om vi inte är helt slut.

För er som undrat varför det inte händer något på min hemsida så är det så enkelt som att det är något fel på den stationära datorn där allt ligger och jag kan inte öppna hemside programmet och göra några som helst ändringar!! Data-Dan ska komma och hjälpa mig men än så länge har jag inte fått till det eftersom jag varit upp i student vecka och sen leveransvecka. Men det kommer ....

GRATTIS hälsning till min G-kull vill jag skicka så här i efterskott, dom fyllde 5 år den 20 juni! Goaste Frans har vi ju hemma här men resten av det gänget bor ute i stugorna!! 

GRATTIS även till Fia min vän som fick en hel hög med valpar med vår fina Tomte häromdagen hela 10 stycken blev det!!

Nej jag ska sätta fart och tvätta lite så jag kan hänga ut, solen skiner ju även idag UNDERBART hur länge nu det ska vara. Ha en en riktigt skön midsommar och glöm nu inte nubben till maten

Take Care
Susanne

Inga kommentarer: