söndag 1 juli 2012

Inget bloggande av naturliga skäl

Hallå där! Jag har medvetet inte bloggat då jag har haft några helvets dagar! Mina händer ja vad ska man säja har gjort väldigt ont och var mega svullna. Idag söndag är det ganska okej. Inte bra men okej. Jag har alltså inte gjort något särskilt egentligen mer än väntat på bättre tider!
Många härliga rapporter kommer in från valpköparna, alltid så kul och få hur det går för dom i livet ... Min egen Stella har det inte blivit något gjort med, mer än det nödvändigaste. Jag har ju fortfarande en tikvalp kvar tills på fredag så det liksom går inte. Men men tiden kommer. 
Nu går vi in på nedräkning inför den traditionella "Rottneros-helgen" som denna gång för första gången inte är i Rottneros utan lördagen ska tillbringas på Akka stadion i Sunne och söndagen på Alsters Herrgård i Karlstad. Hoppas verkligen detta blir en vändning och att traditionerna ändras. Jag har i många år haft starka synpunkter ang. utställningsplatsen hur fin den än må vara! Men ställa ut hundar i 2 dagar om t ex har en hund och sen ska betala flera hundra i entre-avgift - det är liksom inte okej att inspirera valpköparna till! Det är ju ändock dyrt och anmäla och åka nuförtiden. Men det är liksom ingen som lyssnar på detta resonemang utan låter det bara masa på ..... Synd! Jag tror ju ändå att det skulle kunna gå och göra en stor grej av alltihopa.

Nej jag får ta en stor röjning, väntar på min syster som kommer om nån timme och ska fixa mig och Ebba i håret. Gud va efterlängtat! Och vet ni? jag ska göra något jag inte gjort på väldigt länge; permanenta mig. Ha ha hur ska detta sluta??

Take Care
Susanne

Inga kommentarer: