söndag 19 augusti 2012

Trevlig helg summa summarum

Sitter här på söndagskvällen i min ensamhet! Det har varit en trevlig och ruschig helg! Igår var det valpträff för årets kull (bilder kommer) och så när som på två kom alla! Kul och se och jämföra. Vi hade en lite poängjakt och den vanns av Christian och Melker, tätt följd av Maria och Björne och Bosse och Douglas. Vi visade trimning, vi fikade, det togs kort och valparna busade .... Summa summarum det var en hel-lyckad träff. TUSEN TACK till er alla som kom! Det glädjer uppfödar-hjärtat!! 

Efter träffen var det 60 års kalas i bygdegården för en granne i bygden, jag och Tyra åkte iväg en stund, trevligt och umgås med grannarna ibland men jag var tyvärr alldeles för trött för orka vara social. Men men vi var kvar en stund i alla fall. 
Idag söndag har det gjorts en massa saker och vi har varit och hälsat på flickorna Ekstedt eller nja fruar närmre bestämt. Trevligt! Vips blev det kväll, spänningen är outlidlig nu snart är det skoldags. Tyra ska ju börja förskolan och oj oj så pirrigt det är nu. Väldigt svårt och somna ikväll. 
Så veckan som kommer blir det inskolning i förskolan ett enda körande fram och tillbaka och vi föräldrar ska vara med varenda dag. Så har de då aldrig varit förrut. Tror nog även Ebba är pirrig, ny skola i stan och numera blir det högstadiet för henne. Men ett anpassat schema p ga sjukdom, det blir nog bra får vi hoppas.
Nej det är väl bäst jag lägger mig jag också det blir till och ställa klockan och gå upp tidigt huuu det är verkligen något jag inte gillar och göra. Nja min kropp snarare ........

Take Care
Susanne

ps. Bilder från träffen kommer, det blev så otroligt mycket bilder ds


Inga kommentarer: