onsdag 26 september 2012

Träningsvärken är redan på g ...

Jädrar vilket väder! Stormar och viner och samtidigt fullkomligen vräker ner regn. Som sagt man är glad att man inte behöver vara ute mer än nödvändigt! Skön känsla att sitta in med ungarna liggandes runt fötterna nöjda och glada. Här i soffan blev jag sittandes sen jag kom en från kvällens gympa pass i bygdegården och jag känner redan nu att träningsvärken är på g. Hmmm.
Idag har jag fyndat fleeceställ till Tyra, byxor och tunika till mig på Kappahl, något som jag verkligen inte gillar och köpa är byxor men idag hade jag sannerligen tur. Jag drog på mig byxorna dom satt som ett smack och pricken över storlek 38, yyyiiahh!! Vilken känsla.
 
Något som är på g i Säffle är Höstmarknaden, karusellerna är redan riggade och knallarna börjar droppa in. En stor helg att stunda ... Så marknadskarameller, Vild-Hasses körv och lite annat skräp lär bli med hem som alltid. Ungarna har t om lov på fredag något som aldrig jag hade när jag gick i skolan. Men o andra sidan tror jag det var en hel del skolk så kommunen blev väl tvungen och göra det till en lovdag. Tror närmre bestämt att jag o polarna går ut på krogen på fredag det var inte igår och just marknadshelgen är det mycket folk ute. Den som lever får se.

Ha det bäst
Susanne

Inga kommentarer: