lördag 27 oktober 2012

GRK Sala idag

Imorse nja eller inatt kanske man ska säja ringde klockan före 04.00, phu! 04.30 blev jag hämtad av Maria. Kosan styrde mot Västmanland och Sala. Jag hade i uppdrag att döma tikar. Alltid trevligt i Sala kvaliteten av golden och hög och arrangemanget är oklanderbart. Vädret kunde ju vara bättre, gick över förväntan då jag var rädd för och frysa. Men det gick bra och det var inte förrän slutet då jag började känna av kylan i fingrarna. Min kollega i andra ringen var min goda vän Kerstin Persson.  

Vi hade och göra och i slutändan var vi rörande överens om våra vinnare. Två super härliga valpar i BIS:et! Stort grattis till dom och deras ägare bland dom vuxna hade vi i slutändan två typlika hundar och där vann tiken det längsta strået, en underbar special yearling tik från Gleaming. Grattis till dig Sonja!! Wow!! Vill ha känner jag .... Hanen var också en fin representant för rasen. Många fina tikar i alla klasser. Jätte roligt och få dom alla.
Hemresan gick bra och klockan var inte så sen när jag var tillbaka hemma. 
Under natten och dagen så har jag blivit hund-farmor, nya Tomte-nissar är födda och denna gången på kennel Top Creams - GRATTIS Angelica. Det ska bli roligt och få följa er. Nu rullar "Så ska det låta" på TV4 och det är en brokig härlig samling artister. Pugh tolkning ikväll, det är att nice!

GRATTIS och tappert kämpat idag Maria & Björne, jag är stolt över Er

Ha det bäst
Susanne

Inga kommentarer: