måndag 8 oktober 2012

Lyxig förmiddag

Ny vecka återigen! Var uppe tidigt och fick iväg flickorna iväg till skolan gick och la mig igen... Härligt då jag hade hade sovit förfärligt dåligt natten innan, lyxigt att kunna lägga sig igen. Denna förkylningen är tuff det är som om det aldrig ska gå över, så tätt i halsen, näsan rinner och jag hostar och snörvlar. Som i ett enda vakuum.
 
Idag var det första dagen på älgjakten och minsann så sköts det en älg redan nån timme in från jaktens start! Det har jag inte upplevt på de år vi bott här!
Annars har det inte gått i särskilt många knop här idag, jag har verkligen INTE orkat det. Och några skogspromenader har det inte kunnat bli idag p ga älgjakten men men dom nöjer sig gott med och rusa av sig på det stora gärdet. Går sedan glatt in i hundgårdarna och vilar en stund. Och halleluja för att dom är så väldränerade! Hur skulle det annars gått? Ett tips till er som funderar på hundgård snåla in med djupet när ni gräver för att ordna med hundgård, lägg markduk och fyll upp= det lönar sig i slutändan= rena fina o torra hundar som man släpper ut därifrån! Yiaaah!
 
Hundfronten är det lugnt på nu, saknar allt att åka på någon utställning. Men det har varit långt bort, domarna har inte lockat och ekonomin är väl inte på topp. Så det är bara och gilla läget och tänka att man kommer igen. Har att anmält på två utställningar i november och funderar även på en ev. två i december men har inte bestämt mig.
Nu rullar "Pengarna på bordet" en rätt underhållande penninga-underhållning med Jidhe. Orkar inte göra så mycket mer än sitta i soffan och uggla med mina hostattacker.
 
Ha det bäst
Susanne

Inga kommentarer: