måndag 1 oktober 2012

Sjukdoms-stråk vilar över huset

Regnet öser ner i sakta mak och det är blött så blött. Det är inne dag idag, Tyra är sjuk och jag har en valp som också är hängig. Inge kul med nåt av delarna. Valpen ska till veterinären i eftermiddag och Tyra är rätt pigg trots att hon är hes och inte kan prata och hostar som bara den. Så himla ledsamt när hundarna inte är krya. det riktigt svider i mitt hjärta, min teori är att hon slickat på en padda hon har liksom dom symptomen. Ja vi får se vad min veterinär säjer. Vi har haft telefon kontakt sen igår kväll, liksom jag har pratat med mina goa vänner Helena och Madde skönt och få ventilera och fråga mina garvade vänner som har stor erfarenhet.
Ska närmast försöka ta ett varv med dammsugaren, den stackaren har då aldrig ledigt! Tur man har en Nilfisk tunna det är jäkligt mycket grus nu. Tvättmaskin jobbar i det tysta, den är då heller aldrig ledig. Men halleluja för den, hur skulle man klara sig utan den? Finns vissa köks- och hushållsmaskiner som man verkligen har behov av att ha. Thats it!

Ha det bäst friends
Susanne

Inga kommentarer: