söndag 11 november 2012

Äntligen klara

Det har varit en lugn och skön söndag! Den började i morse av att fira pappan i familjen. Paket på sängen, ungarna tycker så mycket om att få ge egen-inpackade paket och teckningar. Han har fått många gåvor på denna Fars Dag; hockeyspelet för nån vecka sen och idag en pappa-mugg, sockor, glögg-muggar och kalender för 2013. Men det är han ju förstås värd. Vi älskar Dig Mattias

Idag har jag tagit tag dessa gardiner till tv-rummet som snart går till historien! Jag köpte fint tyg på Ikea för flera veckor sen, förra söndagen sydde jag färdigt till ett fönster. Klippte och färdigställde till det andra fönstret. Och i förrgår hade jag lite tid över och skulle ta tag den sista gardinen och jag måste ju fan fått hjärnsläpp. Jag hade klippt sönder det beige tyget!?? Gaaah va tröttsamt, så i lördags fick det bli ett besök på Ikea och köpa mer tyg. Men nu är båda gardinerna klara och hela vardagsrummet städat och dammat. Guldpoäng till mig idag!  Så skönt och ha det gjort.
Nu är det kväll och vi har just ätit en god kycklingssallad och sett på Solsidan. Nu rullar Hellenius på TV4 och nja inte mitt favvo direkt. Mattias skrattar gott och tycker nog det är helt okej. Inte samma humor där inte. Nu får det väl bli ett varv på fejjan och en dusch och se framemot en ny vecka

Ha det bäst
Susanne

Inga kommentarer: