söndag 18 november 2012

Gick över väntan såhär "dagen-efter"

Oj oj det känns att lite att det är "dagen-efter" och att jag gick upp tidigt och åkte på hundutställning!! Lite halleluja över och ha privat chaufför som hämtade upp mig. TACK MARIA!! 
Igår kväll var jag och Kristina på Club30 på Harrys och det var då banne mig en upplevelse. Vet inte riktigt vad jag ska säja! Lite stum liksom, vet egentligen inte vad som är bäst; gå ut när det 20 års gräns bland "glinen" eller Club30 och kavaj-nissarna som  inte dansar eller gör något som helst annat heller? Så stela typer liksom. Tänk 40-50 personer som står och tittar mot dansgolvet med en öl i näven. Vill dansa MEN oj om nån ser mig. Oj oj .... Vi dansade hela tiden faktiskt och jag ger mig fan på att vi är med på bild för längst fram, där är vi ju alltid.

Utställningen då? Ja tänk er 300 hundar i ett litet ridhus? Och 300 personer, burar, galler, stolar, trimbord, försäljare och gud vet allt. Lite trångt! Tyvärr tar inte alla hänsyn till att det är trångt utan breder ut sig lite för mycket. Lite tanklöst. Sen finns dom som böjer gallren för en för och promt kunna passera. Och då på vippen att ramla in i hagen till hundarna! Gud ni! 
Resulten blev goda; huliganerna tre var ut först. Där vann Björne, Hanzo god två och Melker god trea! Bra jobbat med "kalavarna". Stella ställdes i klassen efter och kom 2a med hederspris. Jag visade Ludde också förresten som kom 2:a bästa hane. Sigge Gunillas andra hund blev bästa hane och BIM.
Vi åkte hem strax efter att vi var klara, domaren tog tid på sig, det var trångt och kallt började bli efter några timmar på torven. Skönt och vara hemma redan kl 14. Nu har det hunnits med både det ena och andra; matlagning, badat en hund och lagat matlådor till Måns inför hans Norge-vecka. 

Nu närmast utfodring, mera tvätt och lite bokföring

Ha det bäst
Susanne

Inga kommentarer: