lördag 3 november 2012

Veckan som gått

Tror bestämt det får bli en summering av de dagar som gått och jag inte har bloggat! Denna veckan har det hänt både det ena och andra. Framförallt så har min lagotto blivit parad; på onsdag märkte jag att det var dags och fick åka till Alingsås till Romeo som jag fått lov att använda av hans matte Ing-Marie. Det gick sådär på plats, så det beslutades att Romeo följer med till Säffle och så fick det bli. Och väl hemma så blev att Ella ordentligt parad i dagarna tre. Lite bökigt med mina hanar, och golden tiken som också löper men det gick. En otroligt stabil och go härlig lagotto han; Romeo jag är ännu mer förtjust i honom nu när jag fått äran att låna honom i några dagar - så enkel o okomplicerad o vilken mentalitet sen inte många lagotto som faktiskt har den.
Mellan detta har det varit pass på Granngården. Och idag lördag var det dags för den traditionella utställningen i Skaraborgs sektionens regi numera i Kvänum. 
Grabbarna bus; Björne, Hanzo o Melker det gick bra med själva uppvisandet men det var en stor klass med med många fina valpar så blev det en 4:e och en 5:e placering för Björne och Hanzo. Stella och Wenke gick också i stor klass, Stella knep en 4:e plats med Hp. Sen var det Zorro ut i maiden och kom 3:a med en lätt svimfärdig matte. Bra jobbat Eva-Lena! Sen var det mitt största fan Gizmo och han vann sin veteranklass, fina fina Gizze. Stolt över er Maria. Sist ut Sunny och hon föll inte domaren på läppen alls. Vi åkte nu hemåt, dagen var sen och vi skulle ju hem med Romeo också. Summa summarum ingen höjdar dag placeringsmässiggt, men vi är ett glatt gäng så vi har så trevligt ändå. Snart ska vi väg igen spännande som vanligt.

Ha det bäst 
Susanne

Inga kommentarer: