måndag 10 december 2012

Kallt i flera dagar nu

Fortsätter på samma tema som igår, det det som verkligen retar gallfeber på mig! Tänkte på ytterligare en grej som irriterar mig enormt. Och det är allt klagande på årets julkalender! Den är ju faktiskt riktigt bra, inte som förra Greveholm men den är bra. Nu retas det på att dom i ett program gjorde anden i glaset. Men hallå vilka av barnen fattar egentligen vad det är? Det är ju vi föräldrar återigen som sätter upp en massa fördomar här. Sluta leta fel på allt säjer jag bara PUNKT!

Igår kom det ju inte med något annat i mitt bloggande än irritation så jag får väl idag skriva lite om helgens bravader. Dom var inte stora men igår hade vi besök av F och mina duktiga hanar parade. Är så glad att dom är så duktiga och att dom har sånt förtroende för mig så jag tillåts hjälpa till om det behövs. Gamle Fabian parade och han har inte parat sen 2008 men det är väl som dom säjer; har man en gång lärt sig cykla så kan man cykla!
Nu får vi hålla tummarna för valpar i februari 2013 efter boysen. 
Vädret har ju varit kallt i flera dagar, skönt visserligen men jag fryser snart ihjäl. Tyvärr måste jag åka in till Säffle sen för jag har fortfarande inte broderat på lucia bandet som Ebba hade förra året. Tråden att brodera köpte jag i september men har ingen aning om vart jag lagt den så idag ska jag köpa en ny och få det gjort för på torsdag är det dags igen för årets lucia tåg i Södra Ny Kyrka. Mys!

Nej nu kommer strax Ebba hem och det blir till och ta tag i middag mm.

Ha det bäst
Susanne

Inga kommentarer: