söndag 9 december 2012

Nu har det väl ändå gått för långt

Idag läser jag ett inlägg på Facebook där en länk delats otalet gånger, det gäller "pepparkaksgubbar som INTE får gå med i ett lucia tåg". I Laxå kommun ska tilläggas. Bara för man inte vill stöta sig. 
Hallå! Vi bor väl för fan i Sverige och VI har väl ändå VÅRA TRADITIONER. Ska vi sluta med alla dessa för att det finns invandrare här. Jag är ingen rasist men jag värnar starkt om våra traditioner. Hur vinklas detta från vuxna till barnen, vem lägger inte rasismen i barnens värderingar! Jag har funderat mycket sen jag läste detta vid middagstid. Och blir minst sagt förbannad.

Och konstaterar följande: Negerbullar, Ris A La Malta, Kina Mix och Kina Puffar och allt annat vi kan äta ska det också döpas om? Det har verkligen gått för långt. Skulle inte falla mig in att säja något annat. Och det är inge illa ment med det.

Nationalsången får inte heller sjungas förresten- vart är vi på väg egentligen!? Eller är det bara jag som överreagerar? Hugaligen ....

Ha det bäst 
Susanne

Inga kommentarer: