tisdag 1 januari 2013

1 januari 2013

Ja då var bladet vänt och nu börjar det på nya kula igen! Ett nytt år syftar jag på alltså. Jag har inga löften sånt har jag slutat med för länge sen. Jag har många önskningar om vad årets kunde få komma med, men dom är inte realistiska med familjens ekonomi.

Närmast nu väntar en tripp till Göteborg på fredag med två valpar och en juniortik. Det ska bli kul och få komma iväg, träffa lite folk och om inte annat shoppa lite. Sen nästa vecka får vi golden valpar och ser jag framemot med stor spänning och glädje. Åh vilken start på året.

Idag har det varit segt, det blev ju väldigt sent i natt. Det mesta har gått på halvfart liksom. Men men det hör väl till. Och kan ju inte annat bli.Är liksom inte van och lägga mig kl 02.30.
 Det var ett evigt skjutande igår, Bulten var den enda som hörde det på håll och mådde lite dåligt av det men dom andra sov gott. Är detinte märkligt att folk har råd och köpa smällare, det klagas ju ideligen över pengar men för att köpa smällare och rakter så verkar ju begränsningarna inte finnas. Att inte alla kommuner satsade lite pengar och gjädja de som gillar det med en tillställning ex på torget så kunde ju de som ville gå dit och titta? Nej då det ska skjutas lite överallt i flera dagar och skrämma upp både djur och folk! Ursch lägg pengarna på nåt vettigare, det är fan min åsikt.

Tyra har haft det lite trassligt nu i flera dagar med att spy nattetid! Två dagar var hon väldigt matt och idag har det inte heller varit på topp. Så märkligt alltihopa och ingen annan av oss är sjuka och det borde vi blivit eller?

Nej jag ska strax lägga mig jag har en huvudvärk från hell och den verkar inte vilja försvinna, så det bästa är att lägga sig och börja från början imorgon. Då är det dags för ett pass på Granngården om nu kidsen är friska.

Ha det bäst
Susanne

Inga kommentarer: