tisdag 29 januari 2013

En massa töliga måsten

Käre värld vad tiden rusar iväg! Jag hinner inte göra nåt av det jag skulle vilja och behöva göra! Märkligt är också att det är en massa trista måsten varenda dag?! Möten b la varenda dag... Idag blev det visserligen avbokat det vi skulle ha avklarat. Ganska skönt faktiskt. Imorgon är det läkarbesök på skolan för Tyra som en förälder måste vara med på! Åjö ... 

Sen ska jag till Granngården imorgon och torsdag. För fredagen är det stora dagen D! Lille pöjken min ska flytta hemifrån, snyft. Ja snyft och snyft lite vemod på gott och ont. Han behöver iväg och ta eget ansvar. Jag funderar ju mycket på hur det det egentligen bli och hur ska det gå.
Han börjar få till det mesta har mycket köksgrejjer, lakan och filtar. Även har mamman fixat nåt och ha på väggarna och jag har fixat en hink med kryddor o lite småplock till köksskåpet. Ja ja jag daltar jag har också fixat lampor, städgrejer, sorterat papper och satt in i pärmar. Fixat receptbok. Ja ni hör jag har fullt upp.För och inte tala på stolen jag pimpade! Och köksmöblerna som Mattias och jag hjälpte till och måla klart.

När väl sonen flyttat blir det en hel del och fixa med här hemma också. Jag och Mattias ska ta över hans rum, Tyra ska äntligen få eget rum och hon ska bo i vårat. Ebbas alla möbler ska Tyra ha och Ebba behöver nytt. Oj oj även vi behöver ny säng då vår nuvarande blir för klumpig i det lilla rum vi ska ha. Ska bli roligt men samtidigt rätt mycket och ta tag i. Ja ja ingen brådska vi lär hinna! 
Valparna då? Ja vad säjer man: U N D E R B A R A!! Allvarligt vill ha allihopa kvar! Mmmmm och redan är dom 3 veckor, va 3 veckor. Nu kluras det på namn för fullt och har nog bestämt mig. O ska dom börja på enligt den bokstavsordning jag följer. Älskar och döpa dom på stamtavlan. Så kul. 

Det blev då ett långt inlägg idag men men jag har ju o andra sidan inte varit här på några dagar så nu så det blev mycket och skriva om.

Ha det bäst
Susanne

Inga kommentarer: