torsdag 17 januari 2013

Jag har inte bloggat, men nu är jag här igen

Jag har verkligen inte orkat blogga! Jag är faktiskt sliten och trött och har ont i mina lungor. Jäkla skit! Sover så särskilt bra gör jag inte heller, det är verkligen ett öga upp och ett ner. Ja ja jag har tagit blodprover och hoppas att det blivit bättre än i oktober. Men jag vet inte känner mig fortfarande trött och sliten MEN dock något bättre förstås. 

I tisdags och idag var min bästaste Linda här på besök med Kajsa, hon Kajsa alltså parades med Frans och det blev två super-parningar inte alltid man kan säja det! Men han satt fast på första jucket liksom. Två långa hängningar som följd. Nu får jag hålla tummarna att det blir valpar i Hagfors i vår. Är så stolt över mina pojkar som är såna naturbegåvningar när det gäller parningar. Har så svårt får "mesiga hanar som inte kan eller har gnistan att para! Frågan är ju; ska såna verkligen gå i avel? Inte om du frågar mig. Könsdrift är ju en viktig del i detta med avel. 

Något jag under kvällen diskuterat med min goda vän är detta nya test av GR_PRA2 som utkommit för golden retriever. Jag anser att det fortfarande är många av dom större  kennlarna som INTE har testat GR_PRA1:an. Så jag vet inte om jag ska köra på och kolla mina eller avvakta. Vi har ju inte ens fått någon utvärdering på 1:an än. Hur tänker ni andra, är min fråga egentligen?

Valparna då? Ja dom är sååå fina så jag behåller allihopa! Mmmm älskar dom. Skulle väl lagt ut bilder men det får bli under helgen när orken förhoppningsvis är större. dom är i alla fall super fina. Är så himla nöjd.

Ha det bäst
Susanne

Inga kommentarer: