söndag 3 februari 2013

Fartfyllda dagar

Det har minsann varit fartfyllda dagar! I fredags hjälpte vi Måns att hemifrån för första gången till egen lägenhet nere i Säffle centrum. En mycket märklig känsla. På gott och ont liksom. Och lite ledsamt! Han har det jätte fint, måste jag säja.
I fredags kom vi äntligen till "Hjärnskade-teamet" med Ebba som snart har 1 års jubileum i och vara sjuk! Denna månad blir tajt flera besök per vecka för att göra en kartläggning över situationen. Äntligen rullar det! Även ett besök på Ikea pressades in med sonen som mötte upp i Karlstad.

Igår lördag var det shopping då det inte blev någon tid till det på fredagen. Även besök på Säffles "Ullared" Erikshjälpen för inköp av knivställ och gardinstänger till Måns för hela 55 kr tillsammans - va dyrt! Ha ha nej då jag skämtar. Och eftermiddagen och kvällen var det besök av såväl nya som gamla vänner! Kvällen var en "taco-kväll" med goa vänner och även en omgång med spel hann vi med! En o annan drink hel-nice med andra ord.

Idag söndag var jag Mattias och Tyra ner till Måns  för att hjälpa till med några lampor och få upp/sy gardiner. Det behövs då det är lite eko. Men grej på grej faller på sin plats och det blir verkligen jättebra detta. Vi både åt mat och fikade, mysigt! Men lite lustigt när man säjer hej då och lämnar honom kvar. Undrar hur han känner det innerst inne egentligen. Lite konstigt måste det ju ändå vara.

Valparna då? Jo minsann dom växer och utvecklas fint! Både välling och foder smakas det på med god aptit! Jag är så spänd på framtiden och se hur dom verkligen kommer bli i slutändan!

Nu sitter vi och slappar i soffan och försöker hitta något och se på tv:n, vilket är omöjligt trots alla möjliga kanaler. Va underligt egentligen? Ja det ska då inte dröja innan jag lägger mig. Har brist på sömn känner jag.

Ha det bäst
Susanne

Inga kommentarer: