torsdag 28 mars 2013

Skåne

Underbart landskap Skåne så fint med alla vidder! Husen är underbara och fina och ladugårdarna är så välskötta om man jämför med här uppe i Värmland. Inget är liksom lämnat åt slumpen. Då menar jag runt byggnaderna och så. Mycket sten partier, rabatter och rostiga fina galler av alla slag. Jag gillert!
Såg många fina hundar också och det gillar jag också. Kul och se på "riktigt" och inte bara se en bild. Man får ju en helt annan bild av hundarna på riktigt. Och bara till det bättre.
Övernattning hade jag på ett underbart litet gästgiveri i Mörarp. Bara att rekommendera, god mat och jätte bra service. Lugnt och skönt framförallt!

På hemväg gjordes även ett stopp vid Skånes favvo affär för mig Kulla Gunnarstorps Gårsbutik. Ååååh där kunde jag ha gått hur länge som helst. En affär helt i min stil på många vis. Fick med mig presenter hem till mina systrar som fyllde 40 år i går och även nya krukor till mig som jag ska ha i mitt nya sovrum. Och en härlig påskbukett förstås. 

Idag är det en underbart fin dag här hemma, solen värmer och det är vår i luften på riktigt. Har lagat staketet så hundarna håller sig i trädgården, försökt hacka bort en massa is. Och tagit dagen som den kommer. Ska strax in till Säffle måste köpa hundmat och säkerligen mat till de tvåbenta.

Ps. Tyra tjuvstartade med att klä ut sig sista dagen i skolan innan påsk, gullig satt!! Ds.

Ha det gött
Susanne

Inga kommentarer: