söndag 17 mars 2013

Ytterligare en helg till ända

Då var denna helgen över, tänk så fort den alltid går! Igår var vi jag och flickorna på Pizza-kalas för kusinen Sara som fyllde 9 år. Mysigt och få prova en massa olika sorter som man kanske aldrig annars får chansen till. Fick mig en ny favvo pizza med: banan, curry o skinka. Riktigt riktig mumsig. Pappan i familjen hade besök av sin storebror som hjälpte honom att börja med taket i vårt "nya" sovrum. Men som alltid räckte inte plattorna. Shit också. Men i stort sett blev det klart.
Idag söndag gick vi upp tidigt för och vara söndag; Tyra hade blivit lovad att få komma till sin favvo nämligen farmor. En tjur i vår flock blev tvungen och lämna oss p ga en skadad hov. Så svågern kom och hjälpte till med det. Mentorn Olle kom och hjälpte "pillet" efteråt. Skönt med så kunnigt folk runt om oss.

Klockan gick och efter det tog vi oss en tur till Karlstad för att komplettera takplattorna o i affären märkte vi att det begåtts ett misstag vid vår tidigare köp!! Vi hade köpt massor med takplattor enligt kvittot Men det hade vi inte. Men förfärligt tillmötesgående affär som ordnade upp detta och själva besöket blev i stort sett gratis trots flera paket plattor, ett extra paket golvskivor. Flera tummar upp! In på Bergvik och bytte en t-shirt som Tyra fick i fredags som tappade paljetter. Fick även in min käre man på Ikea där vi drömde oss bort och tittade på ny säng. Men köpte "bara" värmeljus! lite impad av mig blev han att där!
Nu är det kväll i Englundska familjen och jag väntar på att Mattias komma och sätta sig i soffan så vi får pusta lite innan det blir sängtime och att en ny vecka kan få börja imorgon har jag verkligen både det ena och andra att tag i. Inga roliga grejer är det heller. Jobbigt!!

Ha det bäst
Susanne

Inga kommentarer: