måndag 15 april 2013

Ny vecka o ingen vår i sikte!

Oj oj ny vecka återigen och fortfarande ingen vår! Så himla tråkigt. Aningen varmare i vinden MEN grått blött, snön ligger kvar och det känns som en höstdag snarare.
Vaknade arupt av hovslagerskan som kom, vilket jag hade glömt! Hm .... tur hon sköter sitt jobb utan assistans av mig. Dvs hästarna är snälla och tar dom i den ordning som passar henne.

Hundarna är rastade, några sitter ute en stund. Det är ju löp i huset fortfarande så man får liksom varva. Ett jäkla mas när man har både tik och hane. Har funkat rätt så bra genom många år men nu är Tomten i huset och maken till hund på många vis, det får man faktiskt leta efter egentligen.

Skulle behöva gå ut och träna våra små-spanjorer men vädret är inte särskilt lockande. Sixten, Sören och Majken är tre mycket fina valpar som jag är så nöjd med så här långt. Visst tre valpar kan jag inte ha i all evighet men ska försöka stå ut ett tag till så får vi se. I alla fall så långe så jag ser om Sunny får några, behöver ju spara några även där.

Nej nu ska jag skvallra lite i telefon

Ha det bäst
Susanne

Inga kommentarer: