torsdag 4 april 2013

Torsdagen till ända

Torsdagen är snart till ända och det har varit en bra torsdag! Lugn och fin och inte en massa måsten! Lite masigt med lov är det ju när det inte är något speciellt och göra. Jag är väl i allvarligheten inte den mest påhittiga med mina barn men och andra sidan har jag inte heller ekonomi att åka runt på en massa aktiviteter här och där som vissa andra. Nån sån mor har jag tyvärr aldrig varit .... Verkar gått bra ändå! Så om ni fattar att om jag hade pengar så blev det inte så rockigt ändå.
Det har ju varit lite pyssel med renovering och in- och utflyttning, ur rum både hit och dit. Nu är alla på rätt plats och såsmåningom kommer alla saker på rätt plats för tro mig; jag har saker precis överallt i huset.

Tyra är inne på tredje natten ensam sovande i sitt rum och det är lite sådär kan man väl säja. Första natten sov hon gott,  och sov länge på morgonen riktigt så jag blev förvånad. Igår kväll och ikväll upp och ner i och ur, bajsnödig, kissnödig, kliar här, kliar där och ni fattar? Vill inte sova själv! Igår satt jag och väntade ut henne och dag är det pappans tur, för jag sitter i sängen med datorn i knät. Jag var dret less på det igår men då var inte pappan hemma. Så jag var riktigt sur när han kom hem, så idag är det hans tur.

Idag förresten har jag varit på ett nytt ställe och tittat där jag ska börja arbetsträna på måndag. Ska bli kul och komma igång igen och det var ett trevligt ställe med folk på rätt plats. Vi får se hur måndagen kan gå? Är det rätt för mig eller inte?

Jag har de senaste dagarna haft en del funderingar på detta med hunderiet, regler och förmaningar och för vem dom gäller? Jag får en känsla ibland att det gäller bara vissa och vissa glider bara vackert med. Hur kommer det sig att det är så? Tycker nog det ska vara lika för alla, eller?
Jag har ju alltid tyckt att var och en gör det dom själva kan ta ansvar för, det är ju ingen annan som tar ditt ansvar för dina handlingar annat än du själv :) men så är det inte heller, folk bara lägger sig i hela tiden.

Nu blev det mycket dravvel, bäst och sluta dom blå/gröna! Imorgon ska Tyra få sig en överraskning; pappan är ledig och vi ska till Lek & Buslandet

Ha det bäst
Susanne

Inga kommentarer: