söndag 9 juni 2013

SKK Vänersborg

Huja vad det var svårt imorse och gå upp. Jag var verkligen så jätte-trött MEN det var bara och ta tag i dagen och min goa vän Maria skulle ju med, så det var bara o gilla läget.
Iväg kom vi och ju nämre Vänersborg vi kom, desto mörkare blev det och till slut föll väl regnet vad annars. In på utställningsområdet och upp med tältet fort som busen, blöta blev vi och jag insåg att jag hade ju ingen regnjacka med mig, så typiskt! Ja solen kom satt såsmåningom men några timmar senare när golden var klart.

Idag var det endast 27 st golden anmälda så lite har jag aldrig varit med om sedan jag började ställa ut 1985 att det varit. Maria och Melker var i alla fall först ut. Idag var "farmor" Maria lite pirrig och nervös men det gick att galant dom fick very good och kom slutligen 2:a i juniorkonkurransen! Bra jobbat!! Några få hundar senare var det dags för super-trötta Stella som inte alls var med på noterna idag! Fick super kritik och kom 2:a p ga att hon ryggade för domaren och domaraspiranten! Så jäkla tråkigt minst sagt .... Så helt nöjd kan jag inte påstå att jag är tyvärr

Nu är jag hemma och klockan är trots allt inte så mycket, himla skönt. Middag har jag ätit så nu får det bli en stund på spikmattan så det löser upp det onda mellan skulderbladen.

Ha det bäst
Susanne

Inga kommentarer: