måndag 12 augusti 2013

Nedräkningen har börjat

Nu är det nedräkning och ungarna väntar på att skolan ska börja! Och jag med för den delen. Pappan i familjen började jobba idag och det var nog skönt för honom (han älskar sitt jobb). Det har varit en bra ledighet för honom som inte haft semester på flera år, sova ut och få en massa praktiska saker gjorda hemma. Och även gjort en del med familjen. Med andra ord det har varit gött och ha honom hemma också.

Idag har det inte blivit särskilt mycket gjort ännu, somnade med huvudvärk och vaknade med huvudvärk! Phu .... Får väl skylla på att jag inte sover så bra, vilket jag inte gjort på länge. Varit jobbigt sen vi bytte rum, även om det blivit bättre så är det långtifrån bra.

Lugnt och skönt är det här då Tyra sover hos sin farmor i stan och Ebba gör inget större väsen ifrån sig. Sonen är på sitt jobb i Norge. Solen skiner och det dåliga samvetet över att behöva åka och släppa hundarna hänger över mig. Jobbigt läge.

Något jag tagit tag i är samtal till Ebbas sjuksköterska i Karlstad för och höra hur vi lägger upp planen inför skolan i nästa vecka. Nu kvarstår samtal med klassföreståndaren och taxi ansvarige i kommunen vilket jag känner kan ta sin lilla tid, ja inte klassföreståndaren men detta med taxi är ingen lätt grej! Så omständiga.

Bäst jag loggar ur och tar tag i dagen så gott det går

Ha det bäst
Susanne

Inga kommentarer: